YAŞASINNNNNN YEMEK YEMEEEEEEKKKKKK :)

EĞER 20 SENE BOYUNCA ANANIZIN DİZİ DİBİNDEN AYRILMAMIŞSANIZ VE SONRA BİRDEN BİRE YOLUNUZ GURBETE DÜŞTÜYSE. HELE Kİ YEMEK ALIŞKANLIĞI BİZİMKİNDEN FARKLI BİR ÜLKEDEYSENİZ VE BENİM GİBİ YEMEĞE AŞIK BİRİYSENİZ, BU GURBET ELLERDE “AHH ANAM VAHHH ANAM EN KÖTÜ YEMEĞİNE BİLE HASRET KALDIM ANAM” DİYE YAKINMANIZ ÇOK NORMAL.. GERÇEKTEN GURBETTE OLMAK ZORMUŞ AMA DAHADA ZORU BENİM GİBİ MİDESİNE DÜŞKÜN ETOBUR Bİ KIZIN GÖRDÜKLERİ HER YEŞİLLİĞİ YİYECEZ DİYE SALDIRAN OTOBUR BİR MİLLETİN ARASINDA KALMASIYMIŞ.. BİZİM MAHALLEDE KALDIRIM KENARLARINDA YETİŞEN OTLARI BİLE YİYEN BİR TOPLUMDA, AÇKEN  “BABAM GÖZÜMDE HİNDİ DOLMA GİBİ GÖZÜKÜYOOOO” DİYEN BİR KIZ NE KADAR BARINABİLİR BANA SÖYLERMİSİNİZ 😀 OTÇULLARIN ARASINDA KALDIĞIM İLK 2 HAFTADAN SONRA HER ANNEMLE GÖRÜŞTÜĞÜMDE  “BUNLARIN TÜM SORUMLUSU SENSİN BENİ BÖYLE ETOBUR YETİŞTİRMESEYDİN ŞİMDİ BU OTOBURLARA ADAPTASYONDA ZORLUK YAŞAMAYACAKTIM, BENDE ONLAR GİBİ FOTOSENTEZ YAPABİLECEKTİM” DİYE İSYAN ETSEMDE BU İŞİN İSYANLA MİSYANLA ÇÖZÜMLENEMEYECEĞİNİ ANLAMAM ÇOK SÜRMEDİ..

ÖNCELERİ ÇÖZÜMÜ EN BASİT YEMEK OLAN MAKARNADA BULDUM Kİ İLK HAFTALARDA GERÇEKTEN HIZIR ROLÜ ÜSTLENMİŞTİ HAYATIMDA.. HER TÜRLÜSÜNÜ DENEDİM. SADESİ, MANTARLISI, DOMATESLİSİ, PEYNİRLİSİ…HER TÜRLÜ SOSLA HER ÇEŞİT MAKANAYI YAPABİLME KAPASİTESİNE SAHİPTİM ARTIK.. AMA MAKARNA MAKARNA NEREYE KADAR KARDEŞİM?? KELEBEK MAKARNA YİYE YİYE NEREDEYSE KANATLANIP TÜRKİYEYE DOĞRU UÇACAKTIM 😀

BİRGÜN İŞTE ÇOK ACIKTIM, ÇÜNKÜ HER ZAMANKİ GİBİ CORNFLEX İLE YAPILAN KAHVALTIDAN SONRA ÖĞLEN YENİLEN ELMA BENİM KOCA İŞKEMBEMİ DOYURMAMIŞTI VE 5 GİBİ ARTIK BÜNYEM AÇLIK SİNYALLERİNİ ÇALMAYA BAŞLAMIŞTI. KARŞI MASADA ÇİZİM YAPAN ESMER GÜZELİ WİYONAYI KOCA BİR TABAK İSKENDERE BENZETİRKEN, KAYMAK GİBİ KIZ OLAN ESTELLAYIDA EKMEK KADAYIFINA BENZETMEYE BAŞLADIĞIMDA ANLADIM Kİ DURUM VAHİMDİ.. VE O ANDA GELEN TELEFON AÇLIĞIMI BİR KAT DAHA ARTTIRDI.. ARAYAN APARTTAN ARKADAŞIM ALEXİS “ARYA AKŞAMA MUHTEŞEM BİR ZİYAFET VAR AMA İÇECEKLER SENDEN” DİYORDU.. DAHA PEK ÇOK ŞEY SÖYLEDİ AMA ZİYAFET KELİMESİNDEN SONRA BENDE HATLAR KESİLMİŞTİ VE KENDİMİ ÇEVRİM DIŞI KONUMUNA ALMIŞTIM.. APARTTA HERKESDEN DUYDUĞUM ŞEY ALEXİS ÇOK GÜZEL YEMEK YAPIYORDU VE APARTTA BİR ALEXİS EFSANESİ DOLAŞMAKTAYDI. SÖYLENENLERE GÖRE KIZLARI ETKİLEMEK İÇİN SÜPER İTALYAN FİZİĞİNDEN DAHA ÇOK MÜKEMMEL YEMEKLERİNİ KULLANIRMIŞ VE BİR RİVAYETE GÖRE YEMEKLERİNİ AŞK BÜYÜSÜ İLE YAPARMIŞ. BU YÜZDEN ONUN YEMEKLERİNDEN TADAN KADINLAR BİR DAHA YEMEK YİYEBİLMEK İÇİN ONU ZİYARET EDERLERMİŞ ÇÜNKÜ ONUN BU KADINLAR BİR DAHA BAŞKA YEMEK YİYEMEZLERMİŞ.. “OĞLUM BİZ DEDE KORKUT EFSANELERİYLE BÜYÜMÜŞÜZ BENİM BÖLE SİHİRLİ BÜYÜLÜ EFSANELERE KARNIM TOK..” DEMEME RAĞMEN KARNIMDAN ÇIKAN GURRRRRRRR SESİ İÇERİDE İŞLERİN ÇOK FARKLI DÖNDÜĞÜNÜN İŞARETİYDİ 😀 VE SAATİN 6 OLMASINI 4 GÖZLE BEKLEYEN BEN SON 15 DK.NIN BÜNYEME NE KADAR BÜYÜK BİR HASAR VERDİĞİNİ ANLATAMAM SİZE.. SAAT 6 DA ÇALAN PAYDOS ZİLİ İLE – Kİ İŞ YERİMİZDE BÖLE BİR ZİL YOK BU DUYDUĞUM  ŞEY BENİM MİDEMİN AÇLIK ÇIĞLIĞI İDİ- 8. KATTA OLAN ÇALIŞMA YERİMİZDEN IŞIK HIZI İLE AŞAĞA KATA NASIL IŞINLANDIM BENDE BİLMİYORUM 😀 ALEXİSİN BENDEN İSTEDİĞİ HERŞEYİ BİR MARKETTEN SÜPER HIZLA TOPARLADIM VE YOLA KOYULDUM.. BURNUMA RESMEN PİZZA, BOL SALAMLI İTALYAN SALATASI VE YANINDA DA MÜKEMMEL ET ROSTO KOKULARI GELİYODU YOLDA.. APARTA VARDIĞIMDA HERGÜN AĞLAYA AĞLAYA VE HER KATTA 1 SAAT DİNLENDİKTEN SONRA TOPLAM 4 SAATTE 3. KATTAKİ ODASINA VARAN BEN 3.KATA SÜPER GÜÇLERİMİ KULLANARAK IŞINLANDIM RESMEN..ÜSTÜMÜ BİLE DEĞİŞTİRMEDEN MUHTEŞEM YAKIŞIKLININ ODASININ KAPISINI ÇALDIM – Kİ O ANDA NE KIYAFETİM UMRUMDAYDI NE DE MUHTEŞEM KASLARA SAHİP ALEXİS TEK DÜŞÜNDÜĞÜM SALATA, PİZZA VE ET ROSTOYDU- O KOCAMAN GÜLÜMSEMESİYLE KAPIYI AÇAN ALEXİS BENİ KİBARCA İÇERİ BUYUR ETTİ. ODADAN GELEN SESLER KALABALIK OLDUĞUMUZUN İŞARETİYDİ VE İÇİMİ YEMEKLERİN BİTMİŞ OLABİLECEĞİ KORKUSU SARDI.. “LÜTFEN YEMEĞE BAŞLAMADIĞINIZI SÖYLE” DİYE YALVARMIŞIM ADAMA HABERİM YOK.. ALEXİS GÜLDÜ VE ELİMDEKİ PAKETLERİ ALARAK MUTFAĞA GEÇTİ BENDE ARKASINDAN BİR KUYRUK GİBİ SÜZÜLDÜM MEKANA.. ALEXİS ELİNDEKİ TABAĞI BANA UZATTIĞINDA İŞTE O AN BİTTİĞİM ANDI…

 TABAĞIMDA DURAN VE BANA “BENİ YE ” DİYE BAKAN SPAGETTİ TÜM BAŞIMDAN AŞAĞI GEÇMİŞ GİBİ HİSSEDİYODUM.. TAM 2 HAFTADIR MAKARNA YİYODUM VE ARTIK İÇİMDE BİR MAKARNA AĞACI OLUŞMUŞTU.. RESMEN BU MANZARA KARŞISINDA AĞLAMAMAK İÇİN KENDİMİZOR TUTTUM.. TÜRKİYEDEYKEN “40 GÜN ÖNÜME KOY HİÇ BIKMADAN YERİM “DEDİĞİM MAKARNADAN 15 GÜNDE BIKMIŞTIM VE ARTIK ARAMIZA UZUUUUUNNNNCA Bİ SÜRE MESAFE KOYMAYA KARAR VERMİŞTİM. İŞTE O GÜNDEN SONRA ANLADIM Kİ BU İŞ MAKARNA İLE ÇÖZÜMLENEMEYECEK VE BEN YEMEK YAPMAKTAN KAÇARAK  BİR YERE VARAMAYACAM.. İLK İŞİM TELEFON HAKKIMI KULLANIP ANNEMİ ARAYARAK  BİR İKİ BASİT YEMEK TARİFİ İSTEMEK OLDU AMA NE KADAR BÜYÜK BİR HATA YAPTIĞIMI İLK TELEFON KONUŞMASINDAN SONRA ANLAMIŞ BULUNDUM.. BASİT BİR ÇORBANIN TARİFİNİ BİLE SANKİ KALP AMELİYATI ANLATIYOMUŞ GİBİ DALLANDIRIP BUDAKLANDIRARAK ANLATAN ANNEM BİDE ÜSTÜNE ÜSTLÜK ALLAHIN ÇORBASINI SANKİ PRENS CHARLES’A HAZIRLIYOMUŞUM GİBİ SÜSLEMEZ Mİ İŞTE KOPTUĞUM AN O AN OLDU… ANNEMDEN İSTEDİĞİM SONUCU ALAMAYINCA ÇAREYİ 2. JOKER HAKKIM OLAN NET ALEMİNDE BULDUM… ALLAH RAZI OLSUN GOOGLE AMCADAN NE ARASAN VAR İÇİNDE…

İŞTE YAŞADIĞIM BU SIKINTIDAN SONRA ACABA BENİM GİBİ SIKINTI YAŞAYAN KAÇ ÖĞRENCİ VARDIR DİYE DE DÜŞÜNMEDİM DEĞİL… VEEEEE HIZIR MAKARNADAN SONRA DAHA İYİ HIZIR OLABİLECEĞİME İNANDIĞIM BEN BİZİM GİBİ ÖĞRENCİLER İÇİN BASİT YEMEK TARİFLERİ PAYLAŞMAYA KARAR VERDİM…

VE İŞTE KARŞINIZDA ÖĞRENCİNİN MUTFAĞIIIIIIIII……

CENNETTEN İNEN PATATES MUCİZESİ…

İLK TARİFİM GÜZEL BİR TABAK DOLUSU PATATES SALATASI.. MAKARNADAN SONRA PATATES CENNETLE MÜJDELENMEK GİBİ Bİ HİS DOĞRUSU… ASLINDA HERKESİN KOLAYCA YAPABİLECEĞİ ÇOK BASİT BİR SALATA AMA ANNENİZİN ÖNÜNÜZE YEMEK KOYMASINA ALIŞKIN BİRİYSENİZ BENİM GİBİ Bİ PARÇA ZORLANABİLİRSİNİZ PATATESLERİ PİŞİRİRKEN…

İŞİN KOLAY AMA MASRAFI BOL KISMI MALZEMELERİMİZ:

  • TABİKİ PATATES (KİŞİ SAYISINA YADA YEME KAPASİTENİZE BAĞLI OLARAK DEĞİŞEN SAYIDA ZİRA BEN O MAKARNA MACERASINDAN SONRA BİR OTURUŞTA 5 PATATESTEN OLUŞAN KOCA SALATAYI TEK BAŞIMA DEVİRDİM)
  • MAYDONOZ (ŞÜKREDİN TÜRKİYEDESİNİZ BU OTÇUL MEMLEKETTE BİLE ALLAHIN MAYDONOZUNU UTANMASALAR DAL DAL SATACAKLAR)
  • 1 ORTA BOY SOĞAN( TABİ BOY DENİLEN ŞEY GÖRECELİ Bİ KAVRAM, KİMİNE GÖRE KAFAM BÜYÜKLÜĞÜNDEKİ SOĞAN KÜÇÜK GELİRKEN KİMİNE GÖRE PİNPON TOPU  KADAR SOĞAN YETERDE ARTAR BİLE)
  • TAZE SOĞAN VE SARIMSAK (OHHH MİSSS GİBİ KOKACAZ… KOKAR MOKAR TOK TUTAR 😀 )
  • İSTEĞE GÖRE YUMURTA(BENCE İSTEYİN PATATES VE YUMURTA MUHTEŞEM Bİ İKİLİ OLUYOLAR.. ONLAR RESMEN BİRBİRLERİ İÇİN YARATILMIŞLAR)
  • KARABİBER, PUL BİBER (KIRMIZI OLANDAN), NANE (BULABİLİRSENİZ TAZE NANE OLSUN),TUZCUL OLANLAR İÇİNDE TUZ

ZURNANIN ZIRT DEDİĞİ YER YAPILIŞI:

EĞER BENİM GİBİ ÇOK AÇSANIZ VE AÇLIKTAN ARTIK BAŞINIZ GÖZÜNÜZ YERİNDE DURMUYOR VE DÜNYANIN RESMEN DÖNDÜĞÜNÜ HİSSEDİYORSANIZ SİZE PRATİK BİR BİLGİ HEMEN PATATESLERİ HAŞLAMADAN ÖNCE SOYUN VE KÜÇÜK KÜÇÜK DİLİMLEYİN ÇOK DAHA ÇABUK PİŞECEKLER.. KÜP KÜP DOĞRAYARAK IŞIK HIZIYLA PİŞMEYE BIRAKTIĞIMIZ PATATESLERİMİZ BİR TARAFTA 8-9’LUK RİTİMLE GÖBEK ATARKEN BİZDE BOŞ DURMAYALIM VE MAYDANOZ İLE TADLANDIRACAĞIMIZ SALATAMIZIN SOSUNU HAZIRLAYALIM.. MUTFAKTAKİ TÜM DOLAPLARI İNDİRDİKTEN SONRA BULDUĞUMUZ SALATA KABINA -Kİ TÜM HAZIRLIK BOYUNCA SADECE BU KABI KULLANACAZ ÇÜNKÜ FAZLA BULAŞIK ÇIKMASIN- MAYDANOZLARIN YAPRAKLARINI BİR BİR YOLARAK ATALIM VE ASIL VİTAMİNİN OLDUĞU SAPLARIDA ELİMİZLE LİĞME LİĞME EDELİM.. TÜM SİNİRİMİZİ MAYDANOZDAN ÇIKARDIKTAN SONRA TAZE SOĞAN VE KURU SOĞANI DOĞRAYALIM.. KURU SOĞANI DOĞRARKEN HAZIR MEMLEKETİNİZİ, ANANIZI, BABANIZI, SEVGİLİNİZİ DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ AĞLAMA İŞLEMİNİZ KOLAYLAŞIR, SOĞANA YARDIMCI OLURSUNUZ. AMA “YOK AĞLAMAK İSTEMİYORUM BEN” DİYOSANIZ SOĞANI SOYDUKTAN SONRA İKİYE BÖLÜN VE SOĞUK SUDAN GEÇİRİN İŞTE O ZAMAN VATAN HASRETİ ÇEKMEZSİNİZ.. SARIMSAKLARIMIZIDA SOYUP İNCE İNCE DOĞRADIKTAN SONRA ELLERİNİZİ BİR GÜZEL KOKLAYIN… OHHH MİS GİBİ KOKUYO DİMİ 😀 İŞTE ELLERİNİZİ BU MİSS(!) KOKUDAN ARINDIRMAK İSTİYOSANIZ BİR METAL KAŞIĞA SÜRTEREK YIKAYIN KOKUDAN ESER KALMIYO.. SONRA PATATES İLE BİRLİKTE PİŞMEYE BIRAKTIĞIMIZ YUMURTALARIMIZIDA ELLERİMİZİ YAKA YAKA DOĞRADIKTAN SONRA ASIL İŞE SIRA GELDİ.. SİZDE BENİM GİBİ PATATESİN PİŞİP PİŞMEDİĞİNİ ANLAYAMIYOSANIZ Bİ TÜRLÜ, PİŞİRME İŞLEMİ SONUNA KADAR  “PİŞTİMİ ACABA” DİYE YEMEKTEN 5 TANE PATATESTEN GERİYE SADECE 2 TANESİ KALIYO. DEMEK Kİ “BEN YEMEK YAPARKEN DOYUYORUM” DİYENLER BUNU KAST EDİYOMUŞ. NEYSE CENNETEN İNEN PATATESLERİMİZİDE SÜZDÜKTEN SONRA TABAĞIMIZA EKLİYORUZ. KARABİBER, TUZ VE TABİKİ PUL BİBERİDE KATTIKTAN SONRA BİR YEMEK KAŞIĞI ZEYTİN YAĞI VE  LİMONUDA EKLEYEREK MUHTEŞEM SALATAMIZI YENECEK HALE GETİRİYORUZZZZ… ALIN SİZE PAŞALARA LAYIK BİR SALATA.. HEM UCUZ (TABİ TÜRKİYEDEYSENİZ), HEM PRATİK HEMDE LEZZETLİ.. AFİYET BAL ŞEKER OLSUNNN… OHHHH YARASIN TOSUNLARIMA… LÖP LÖP YAĞ OLSUN…

TAKİP EDİN BENİ ANACIM İLERİKİ ZAMANLARDA BU İŞTE DAHA DA PROFESYONELLEŞİCEM… SİZE İSKENDER TARİFİ BİLEM VEREBİLİRİM HAAA….

(DELİ KIZIN BOHÇASI)

4 Yorum (+add yours?)

  1. svglgnlk
    Tem 21, 2011 @ 19:52:16

    deli şey yaa :))) koptum resmen 🙂 ayy annem gel sen ben sana ne yemekler yaparım istediğin kadar et çeşidi yığarım önüne :)))
    (CİNNET)

    Cevapla

  2. svglgnlk
    Tem 21, 2011 @ 23:37:00

    ayyyy bende etçilimdir bu demek oluyor ki ülke seçimlerinde halkı etçil mi otçul mu dikkat etmek gerekiyormuş ^^ gel kız bende sana kayseri ve izmir yemekleri karışımı sofralar kurayım ^^
    ~minjae

    Cevapla

  3. svglgnlk
    Tem 29, 2011 @ 11:26:45

    yıllardır annesinin kucağından ayrı kalmış birisi olarakdan her ne kadar otçul olsamda etçil arkadaşçığıma küçük bir tavsiye et bulamıyosan mantar yiyebilirsin..etin yerini tutmaz ama lezzet açısından benzerliği var taririfini yazıcam bende buraya;)

    Cevapla

  4. deli kızın annesi
    Ağu 16, 2011 @ 00:51:31

    sen benden daha çooookkk yemek tarifi dilenirsin.. prens charles bile gelse nafile vermeyecem sana tarif. demek muhteşem kaslar ha.. dur sen ben bu yazıyı babana da okutayım. artık bayram dönüşü hep beraber döneriz türkiyeye…

    Cevapla

Bir Yanıt Bırakın

