AMA HEP SHOPPING…HEP SHOPPING… XD

 Bankada internet faturasını yatırmak için kuzenimle oturmuş sıramızın gelmesini bekliyoruz… Tabi iki kız yanyana olunca ne olur dedikodu , muhabbet… Başladı anlatmaya… “Yaaa Meliha. O kadar Almanca dersi görüyoruz ama ben daha – Danke (Teşekkür ederim) , Bitte sehr (rica ederim) ve 10’a kadar sayma dışında- hiçbir şey bilmiyorum… Ben bir şok oldum iki şok oldum üç şok oldum ve sonunda kendime geldim…Saf saf bakmanın bir icraat olmadığını farkedince “E sen Almanca sınavında ne yapıyorsun???” diye şüpheli bakışlarımla sorabildim…Kızın verdiği cevap: ” Öğretmen sınav öncesi bir kağıt veriyor ezberleyin gelin diyor ve ondan soruyor…”  Sonra aklımdan çıkmış bir şeyin tekrar farkına vardım ki…”BURASI TÜRKİYE”  Ve kuzenim anlatmaya devam etti  :

  —Ya bir gün ingilizceci kaldırdı beni tahtaya “anlat bakalım tatilin nasıl geçti?” dedi. Bende  “Go to İzmir.”dedim. Öğretmenim de ” Ne yaptın İzmir’de?”  diye sordu. Bende ” Shopping. ” dedim. Öğretmenim ” Alışverişten başka birşey yapmadın mı kızım?” diye sordu. Bende ” Ama Hep shopping hep shopping öğretmenim”.dedim.— Ben bunu duyunca hocanın ders anlatışına mı , Kuzenimin içler acısı ingilizcesine mi , yoksa gelişmemiş kültür seviyesinemi acıyım bilemedim. Ki kuzenim gördüğü her çekik gözlüye – Made İn Japan- damgasını yapıştıran birisidir. Güzel ülkemizin , güzel eğitimini alan(!) , kültürlü gençleri (!) !!!. Tamam okulda aldığınız eğitimden yararlanmamış – yararlanamamış – yararlanmak isstememiş olabilirsiniz. Ama hiçbir şey için geç değil… Çevremizde tonlarca dil kursu türüyor kültür mantarı gibi…Gidin birine geliştirin kendinizi! Hadi olmadı para mı basıyoruz diyorsanız eğer açın interneti bir ton  dil eğitimi veren site , yabancı arkadaşlar edinip dilinizi ilerletebileceğiniz siteler var.

      Çevrenizde ki çoğu zihni gerilerde kalmış insanlar gibi ” İş ararken yabancı dile bakıyorlar.” diye düşünmeyin. Evet  iş ararken yabancı dile önem veriyor olabilirler ama dil demek iş demek değildir. Dil demek ; farklı kültürleri öğrenmek , tanımak demektir…” Hani derler ya – bir dil bir insandır – diye işte aynen öyle… 

Kendinizi geliştirin başka kültürleri ülkeleri tanıyın açın interneti ufkunuz genişlesin…Sonra dilinizi geliştirdiniz mi paranız varsa gidin yurtdışına yeni kültürlerin derinliklerini canlı canlı keşfedin. Eğer paramız yok o kadar diyor iseniz ülkemize gelen birsürü yabancı arkadaşımız var onlarla ilgilenin… Gerek yurtdışı stajı , gerek tatil , gerekse yaşamak için gelmiş birsürü insan bulabilirsiniz…Onları yadırgayacağınıza , onları tanımaya anlamaya çalışın , onlarla bir bütün olun… O zaman göreceksiniz ki aslında onlar ve sizin aranızda pek bir fark yok. Olan farkları engelleri kaldırmış ve yeni ufuklara yol almışsınız bile…

~minjae

5 Yorum (+add yours?)

  1. svglgnlk
    Tem 22, 2011 @ 19:51:30

    FARKLI OLACAKSAN FARK YARATACAKSIN BEN ONU BİLİR ONU SÖYLERİM….

    Cevapla

  2. Merve Altop
    Tem 23, 2011 @ 17:34:33

    ne dicemi bılemıyorum gerçekten bu dogru bizım öğretmenlerimizde böyle yapıodu bende ingilizce zayıf o yüzden ama koreceye merak sardım senin dediğin gibi internetten baktım gerçekten şuan benım korecem ıngılızceden daha ii bi koreli ile konusabılırım derdını anlaya bılırım ama ingilizle artık vücüt diline kadar kullana biliyosan:)))

    Cevapla

  3. Neslihan Yoochun Avşar
    Tem 23, 2011 @ 20:57:51

    kesinlikle katılıyorum meliha eğitim gerçekten yaşamaya çalıştığımız bu ülkede alt seviye kedi çabalarımızla biyerlere gelmeye çelışmalıyız benimde ingilizce çok zayıf ama bi hoca buldum ve ders alacağım anlama kabiliyetim çok zayıf olduğu için anca özel bi hocayla yapabiliyorum sanmayınki ünüye gidiyorum ben açıktan lise okuyorum çalışıyorum ve kurslara gidiyorum kendimi hiç boş bırakmıyorum :)hiç bi zaman geç olmadığınıda biliyorum…

    Cevapla

  4. svglgnlk
    Tem 23, 2011 @ 21:01:54

    aferim Neslicim ^^ devam aynen böyle … bitek ingilizcede değil ki yabancı dil başka dillerde var gidip öğrensinler her dil farklı bir insan farklı bir kültür demektir sonuçta…

    Cevapla

  5. deli kızın annesi
    Ağu 16, 2011 @ 00:33:49

    ahh ahh güzel kızım bizim milletimiz Türkçemizi doğru kullanamıyor ki ingilizceyi nasıl öğrensin. öptüm hepinizi kızlarım

    Cevapla

Bir Yanıt Bırakın

