TOTALLY CAPTIVATED – DİKKAT! AŞIRI DERECEDE MAFYA ETKİSİ YARATABİLİR!

UYARI! :

     Az da olsa cinsel öğeler içerdiği ve erkek-erkek aşkını anlattığı için bu seri +18 tarafından okunmalıdır.  

(Türü : Shounen Ai Yaoi)

DİKKAT ! MAFYA ETKİSİ !     

Bu manhwa bitirdiğinizde üzerinizde bir mafya etkisi olacak!   “Neden mi ?” Her ne kadar erkek – erkek aşkını anlatıyor olsa da içinde gerçek aşkı bulacak ve bir mafyanın aşkı için nelerden vazgeçebileceğini göreceksiniz…

Normal de bu türde manga yada manhwa okumam pek ancak bunu okumuş olanların yorumları ve arkadaşlarımın yorumları sonucunda dikkatimi çeken bu manhwayı ilk başta tedirginde olsam daha sonra severek ve merakla okudum.

Manhwa da cinsellikten çok az söz edilmiş aşka daha ağırlık verilmiştir. Manhwa da farklılıklara rağmen  ( erkek – erkek / mafya – öğrenci ) aşkın gücünden  söz edilmiştir.

Konusu ise kısaca şöyle ;  

Ewon Jung kıt kanaat geçinen  ancak başarılı bir üniversite öğrencisidir. Ewon ve sevgilisi Jiho ayrılırlar. Jiho’nun Ewon’a olan  garezi yüzünden Ewon kendisini  mafyanın ayak işlerini yaparken bulur . Üstelik patronu olan mafya Mookyul Eun’un sevgilisi’de Jiho’dur. İlk başlarda Ewon a soğuk davranan Mookyul Eun  birdenbire  ona yakın ilgi gösttermeye başlar.

  Ve şimdi karakterler… Daha fazla

STROBE EDGE…:) SEVİMLİ BİR KIZIN İLK VE SAF AŞKI…

 

         Bu seriye başlarken aklımdan geçen bir soru vardı “Bu da diğer klasik shoujo mangalar gibimi olacak!?”  Daha doğrusu karakterlerinden şüpheliydim.  Genelde shoujo mangalarda kızlar güçsüz olarak karşıma çıktı…Farklı olduğunu daha ilk chapterı okuduğumda anladım… Karakterleri o kadar farklıydı ki… 

      Kinoshita Ninako ; Ninako-chan’ımı görünce o kadar sevimliki başını ovup saçlarını dağıtasım geliyor ^^ Kısa boylu , aşırı şekerli bir kız kendisi ^^ Aşırı derece de saf olsa da kendisinden çok karşısındaki kişiyi düşünüyor onların duygularına önem veriyor. Daha önce hiç aşık olmamış , aşkın ne demek olduğunu bilmiyor. Çocukluk arkadaşı Daiki’ye hisettiği sevginin aşk olduğunu sanıyor ve Daiki’de onu seviyor. Daha sonra metroda okulun popüler çocuğu Ren-kun (-cuğum^^) la karşılaşıyor ve gelişen olaylar sonucunda Ren’e aşık olduğunu anlıyor. Ama Ninako-chan ne yapıyor? Ren’in sadece dış görünüşüne bakmıyor yaptıklarının nedenini , kişiliğini anlamaya çalışıyor. Ninako Ren’in ilk kendini tamamiyle  açtığı kız.

 

Ichınose Ren ;  Sırf anime – mangalarda ki bu Ren-kunlarımızın yakışıklılığı yüzünden çocuğum olursa adını Ren koycam bu gidişle ^^ 

Okulun popüleri , kızlar hasta hele bir gülüşü var ki öldürücü vuruş! 

Çocukta ki karizmayı geçtim kişiliğide fena birşey…

 Karşısında ki insana farkettirmeden ona iyilik yapmaya çalışıyor  hep karşısındakini düşünüyor… Nazik , popüler , kibar…

Ancak şöyle bir durum var ki bu yakışıklımızın sevgilisi var! Hemde Ninako’nun çocukluk arkadaşı Daiki’nin modeel olan ablası Mayuka!

Ren’imizin , Mayuka’ya  zor zamanlarında hep Mayuka’nın yanında olacağına dair verdiği söz yüzünden çekeceği acıyı mangamızda bol keseden göreceksiniz.

İlk aşklar en zorlarıdır ya işte bu da öyle!  Mayuka’da ,  Ren’imizin ilk aşkıdır. Daha fazla

MR.SIMPLE ALBÜM İNCELEMESİ :)

Super Junior dinleyenler bilir yakın zamanda yeni bir albümçıkardılar. Bende bir Suju sever [daha çok Siwon sever diyebiliriz aslında ;)] olarak hemen albümü attım PC’me başladım dinlemeye.

Dinlerken ilk fark ettiğim şey albümün tamamında bir olmamışlığın hakim olmasıydı.Bir türlü ısınamamıştım. Evet içinde güzel şarkılar vardı ama albüm sanki başkası için yapılmış da o kişi/grup kabul etmeyince bunlara kalmış gibiydi(hala bu tezimi savunuyorum). İlk dinlediğim anda aklımda kalan 4 şarkı vardı Mr.Simple,Opera,Be My Girl ve Walkin’. Çoğunluğun hemfikir olduğu konu ilk başta dikkati çeken şarkıların ilk üçü olduğuydu.

Günler geçti albümü her gün dinledim. Mr.Simple artık daha güzel gelmeye başlamıştı kulağıma. Durmadan açıp deli gibi tepiniyordum evin içinde. Sonra operayı açıyordum, arkasından be my girl’ü -bunlar zaten albümde de arka arkaya:D – Ama ne kadar dinlersem dinleyeyim bazılarına dayanamıyordum bende artık dinlemekten vazgeçtim 🙂

Şimdi gelelim şarkılara

Albümdeki ilk şarkı Mr.Simple

Siwon’u gördüğümde içimdeki ergen uyanıyor yaa:P  Zaten bende bu etkiyi uyandıran 3 şahıs var Kore’de YOOCHUN,SIWON ve T.O.P onları görünce garip şeyler oluyo bana 😀

2-Opera

Açıkçası ilk dinlediğimde Mr.Simple dan güzel bu yaaa demiştim 🙂

3-Be My Girl

Daha fazla

İZLEDİĞİM DİZİLER,SEVDİĞİM JENERİKLER

Okul bitti,bayram tatili de geldi e haliyle bende bir boşluğa düştüm o kadar yoğun bir dönemden çıkınca.Kendime yapılacaklar listesi hazırlamıştım ama daha hiçbirine başlayamadım.Beni bekleyen bir sürü kitap,anime,film,dizi var.Eskiden olsa  bir oturuşta dizinin bir sezonunu izlerdim,sabahlayıp manga,anime bitirirdim;ama artık eskisi gibi değilim hiçbir şey yapasım gelmiyor.En kısa zamanda eski halime dönerim umarım 🙂

Neyse bilgisayar önünde ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma bloğumuzu çok boşladığım geldi.Sonrada ne yazsam acaba diye düşünürken buldum kendimi.Başlangıç olarak sevdiğim dizi jeneriklerini paylaşayım dedim.İşte bu yazı can sıkıntısından patladığım bir anda çıktı:)

İlk önce severek izlediğim bölüm kaçırmadığım büyük dizi Six Feet Under ile başlamak istiyorum.Six Feet Under HBO kanalında 2001 yılında
yayımlanmaya başlayan ve 5 sezon süren süper ötesi,mükemmel bir dizidir.Konusu ise kısaca cenaze evi işleten Fisher ailesinin yaşadıkları olarak
özetlenebilir.

Ve işte gelelim güzel jeneriğimize

İkinci olarak Dexter dizisinin jeneriğini koyabiliriz.Bu diziye başlama sebebim hem kitabı hemde , başrolde Six Feet Under’da çok
sevdiğim bir karakteri oynayan Michael C.Hall’un oynamasıydı.Dexter’ımız hem polis departmanında çalışan bir kan analizcisi hem de seri katil :)Buradan itiraf ediyorum Dexter’ın her bölümünü izlemedim:)

Üçüncü sırada gene bir HBO dizisi olan True Blood var.Aslında bunu 2.bile yapabilirdim neyse:)Normalde dizilerde bilgisayarda izliyorsam jeneriklerini hemen geçerim ama True Blood’da oturup izliyorum.Bundaki en büyük etki ise jenerikte kullanılan şarkı:) Jace Everett-Bad
Things.Beni bilenler bu şarkıyı pek bir sevdiğimi de bilirler 😀 Daha fazla

SARAYDAKİ MÜCEVHER

TRT DE YAYINLANAN(BENİM BİLDİĞİM) İLK KORE DİZİSİ OLAN VE BENİM SEVEREK İZLEDİĞİM BİR DİZİ SARAYDAKİ MÜCEVHER.DAHA SONRA İZLEDİĞİM  TARİH DİZİLERİNE NAZARAN KÜLTÜRE DAHA FAZLA ODAKLANMIŞ SARAY ADABINI YEMEK VE TIBBİ KÜLTÜRÜ ANLATMA AMACI GÜDEN, BOL ENTRİKALI VE DİKKAT ÇEKİCİ OLAYLARLA BUNU BAŞARAN BİR DİZİ.DİZİ BİZE GİYİLEN KIYAFETLERE GÖRE SARAY BİRİMLERİ RÜTBELER VE PEK ÇOK KONUDA BİLGİ VERİYOR.

DİZİNİN KONUSUNA GELİNCE JANG GEUM’UN ANNESİ İFTİRA SONUCU ÖLÜME MAHKUM EDİLMİŞ ANCAK LEYDİ HAN’IN YARDIMI SAYESİNDE SARAYDAN KAÇMIŞ DAHA SONRA  KÜÇÜK JANG GEUM’UN AĞZINDAN KAÇIRMASIYLA YAKALANMIŞTIR.ANNESİNİN ÖLÜMÜNE SEBEP OLAN JANG GEUM SARAYA GİRİP BAŞAŞÇI OLMAK VE ANNESİNİN BAŞINA GELENLERİ KAYDA GEÇİRMEK İSTEMEKTEDİR.AMA JGNİN BAŞA ÇIKMASI GEREKEN ÇOK HIRSLI, ENTRİKA ÇEVİREN VE ANNESİNİN ÖLÜMÜNE SEBEP OLAN DÜŞMANLARIYLA MÜCADELE ETMESİ GEREKMEKTEDİR.ANNESİNİ ÖLÜMÜNE SEBEP OLAN LEYDİ CHOİ’NİN YEĞENİ KEUM YEUNG’LA AYNI KİŞİYE AŞIK OLUNCA İŞLER İYİCE KIZIŞIR. CHOİ AİLESİ FERTLERİ JGNİN SARAYDAN ATILMASINA SEBEP OLURLAR.HEMŞİRE OLARAK SÜRGÜNE GİDEN JG SARAYA DOKTOR OLARAK GERİ DÖNER. TIP ALANINDA BAŞARIDAN BAŞARIYA KOŞAR.

KARAKTERLERİMİZE GELİNCE ESAS KIZIMIZ JANG GEUM SOO ROLÜNDE  LEE YOUNG AEDİZİDE EN ÇOK GÖRDÜĞÜMÜZ İKİNCİ KARAKTER DİZİNİN KÖTÜSÜ LEYDİ CHOİ ROLÜYLE GYEON Mİ RİESAS OĞLANIMIZ YÜZBAŞI MİN JEONG HO ROLÜYLE JİN HEE JİÇOK DAHA UZUN ÖZET İÇİN http://tr.wikipedia.org/wiki/Saraydaki_M%C3%BCcevher

ÜSTÜNDEN ÇOK ZAMAN GEÇEN BU DİZİYİ YAZMAK BANA İYİ GELDİ SİZE DE İZLEMEK İYİ GELECEKTİR.. İYİ SEYİRLER SEİDOU

SARAYDA OL DA İSTER YAMAK OL İSTER AHMET OL

SARAYDAKİ MÜCEVHER YAMAK AHMET KARŞILAŞTIRMAMIN ARDINDAN BU YAMAK AHMET’İ ANALATMAYI BOYNUMA BORÇ BİLİRİM 🙂 BU DİZİ BENCE KESİNLİKLE İZLENMESİ GEREKEN DİZİLERDEN.HER BÖLÜMDEN KALİTE, KÜLTÜR, SEVİYE FIŞKIRIYOR.DİZİNİN ÇEKİLME AMACI NEREDE O ESKİ RAMAZANLAR DERİZ YA HANİ İŞTE O ESKİ RAMAZANLARIN NASIL OLDUĞUNU ANLATMAK.ESKİLERİN SADAKA VERME ADETİNDEN TUTUNDA İLK ORUCU SATIN ALMAYA, PİŞEN YEMEKLERDEN TUTUNDA İFTARDA KONUK AĞIRLAMA ADABINA HER ŞEYİ SIRAYLA ELE ALIYORLAR.

DİZİNİN KONUSUNA GELİNCE EFENDİ KİŞİLİĞİ ÇALIŞKANLIĞIYLA USTASININ GÖZÜNE GİRMEYİ BAŞARMIŞ BAHARATÇI ÇIRAĞI AHMET SARAYDA YAMAK OLUR.AHMET’İN SARAYDA YAMAK OLMASI ESKİDEN DÜKKANA GELEN SONRA ANNESİNİN SARAYDA HEKİM OLMASI SEBEBİYLE SARAYA TAŞINAN DİLRUBA’YA DUYDUĞU AŞK ADINA UMUTLANMASINA SEBEP OLUR. VE UMUTLARI BOŞA DEĞİLDİR.ÇÜNKÜ DİLRUBA’YI GÖRMÜŞTÜR VE DİLRUBA’NINDA KENDİSİNİ SEVDİĞİNİ ÖĞRENİR.ANCAK DİLRUBA’NIN TALİBİ VARDIR.BUNUN SONUCUNU DAHA GÖREMEDİK HEP BERABER GÖRECEĞİZ.AMA BU SÜRE ZARFINDA KÜLTÜRÜMÜZ ADINA PEK ÇOK ŞEYİ ÖĞRENECEĞİMİZ BİR DİZİ.ESNAF KARAKTERLERİNDE SARAYDAKİ DİĞER KARAKTERLERİNDE NEREDEYSE HER KONUŞMASI ÖĞRETİCİ.

KARAKTERLERİMİZE GELİNCE…BENCE AŞIK ROLÜNÜN ÜSTÜNE TAM OTURDUĞU HELE Kİ BÖYLE EDEPLİ ÇOCUK ROLÜNE BİÇİLMİŞ KAFTAN OLAN(BENCE TABİ Kİ) KEMAL UÇAR YAMAK AHMET ROLÜNDEDİLRUBA ROLÜNDE İSE BAŞAK PARLAĞI GÖRÜYORUZ.

ASLINDA ESNAFLAR, AŞÇILAR, AŞÇI BAŞI, CARİYELER DERKEN EKİBİN KADROSU PEK GENİŞ AMA BEN BU KADARLA YETİNEYİM..İYİ SEYİRLER DİLEMEKLE KALMAYIP BİR UYARIDA DA BULUNAYIM: BU DİZİ ÇOK AÇKEN İZLENECEK BİR DİZİ DEĞİL. ACAYİP GÜZEL SOFRALAR KURULUYOR..:) SEİDOU

SARAYDAKİ YAMAK

OLDUM OLASI TARİHE VE ÖZELLİKLE MİLLETLERİN KÜLTÜRÜNE İLGİ DUYMUŞUMDUR. TRT DE İLK İZLEDİĞİM KORE DİZİSİ OLAN SARAYDAKİ MÜCEVHER DİZİSİNE DE BAŞLAMA SEBEBİM BUYDU.KORE SARAYINDA İŞLER NASIL YÜRÜR NE YERLER NE İÇERLER NE YAPARLAR…TABİ Kİ GERÇEKLE NE KADAR UYUŞTUĞU KONUSUNU BİLEMEYECEĞİM AMA İZLEYENLER İÇİN İYİ BİR FİKİR VERMEKTE. DİZİYİ İZLERKEN DE SÜREKLİ AKLIMA GELEN ŞEY ”BÖYLE BİR DİZİ OSMANLI SARAYI İÇİNDE ÇEKSELER”Dİ.ŞU AN YAYINLANMAKTA OLAN YAMAK AHMET DİZİSİNİ İZLERKEN AKLIMA BU DÜŞÜNCELERİM TEKRAR GELDİ. VE BENİM DİKKATİMİ ÇEKEN ORTAK NOKTALARI VE FARKLARI YAZMAK İSTEDİM.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖNCELİKLE BU İKİ DİZİDE DE KÜLTÜR TANITIMI YAPMAK GİBİ ULVİ BİR AMAÇ VAR.AMA YAMAK AHMET’İN RAMAZANA ÖZEL OLMASI KÜÇÜK BİR FARK TEŞKİL ETMEKTE. İKİSİNİNDE BU SARAY KÜLTÜRÜNÜ MUTFAKTAN VERMESİ(GERÇİ SARAYDAKİ MÜCEVHERDE DAHA SONRADAN MUTFAKTAN ÇIKARILIYORDU) DE BAŞKA BİR ORTAK YÖN.VE İKİ DİZİNİNDE SET ARKASINDA YEMEK YİYEN YOKTU SANIRIM.ÇÜNKÜ ÇEKİMLERDE PEK ÇOK KİŞİ OLMASINA RAĞMEN VE KOSKOCA BİR SARAY MUTFAĞINDAN SÖZ ETMEMİZE RAĞMEN YAPILAN YEMEKLER PEK AZ DOĞRUSU.GERÇİ SONRADAN BEREKETLENİYOR HERHALDE BU YEMEKLER Kİ SOFRADA YAPILANDAN ÇOK DAHA FAZLA YEMEK OLUYOR.NEYSE TEKNİK KISMI ÇOK SORGULAMAYAYIM.

KARAKTERLERİMİZ DE BENZİYOR DOĞRUSU YAMAK AHMET’TE  JANG GEUM’DA MAZBUT AMA YETENEKLİ KARAKTERLER.

EĞER SARAYDAKİ MÜCEVHER DİZİSİ GERÇEĞİ YANSITIYORSA KORELİLERLE SARAY KURALLARIMIZDA ÇOK BENZERMİŞ.HER İKİ DİZİDE DE VURGULANDIĞI GİBİ ERKEK VE KADINLARIN GÖRÜŞMESİ YASAK VE AŞIKLARIMIZ BU KONUDA ÇOK SIKINTI ÇEKMEKTELER.GERÇİ BİZİMKİNDE BİRBİRLERİNİ GÖRMELERİ DE YASAK AMA KORELİ AŞIKLARIMIZ BİRBİRLERİNİ GÖREBİLİYOR AMA EVLENMELERİ YASAK.

AMA DİZİLERDE GÖRDÜĞÜM KADARIYLA MUTFAĞIMIZ ARASINDA ÇOK BÜYÜK BİR FARK VAR.JANG GEUM’UN YAPTIĞI EN ZOR YEMEKLERDEN BİRİSİ SEÇMELERDE YAPTIRILAN MANTI TARZI BİR YEMEKTİ.OYSA YAMAK AHMET HER BÖLÜMDE KABURGA DOLMASINDAN TUTUNDA HELVAYI HAKANİYEYE PEK ÇOK AFİLLİ YEMEK YAPMAKTA.VE YAPTIĞI YEMEKLER HİÇ DE KOLAY DEĞİL DOĞRUSU.

YAMAK AHMET RAMAZANA ÖZEL BİR DİZİ OLDUĞU İÇİN RAMAZANA YAKIŞMAYACAK OLAN ENTRİKALARDAN KÖTÜLÜKLERDEN ARINMIŞ BİR DİZİ.BAŞ AŞÇI AHMET’İ ÇOK SEVMEKTE VE KİMSE KİMSENİN KUYUSUNU KAZMAMAKTA. OYSA SARAYDAKİ MÜCEVHER BU YÖNDE BİZİM MUHTEŞEM YÜZYIL KADAR OLMASA DA CİDDİ BİR ENTRİKA AĞIYLA ÖRÜLMÜŞ DURUMDA.

SONUÇ OLARAK HER İKİ DİZİNİNDE İZLENMESİNİ TAVSİYE ETMEKTEYİM.İKİ DİZİYİ DE DAHA DETAYLI ANLATTIĞIM YAZILARA BAKABİLİRSİNİZ. AMACIM BU İKİ DİZİNİN BENZERLİĞİNE DİKKAT ÇEKMEKTİ BENİM DEĞİNDİĞİMDEN ÇOK DAHA FAZLA KARŞILAŞTIRMAYI YAPABİLİRSİNİZ İYİ SEYİRLER…SEİDOU

Previous Older Entries