MUSİKİ DEDİĞİN

ÖNCELİKLE BELİRTMELİYİM Kİ BU KONUYA TAM OLARAK HAKİM DEĞİLİM Kİ OLAMAMDA ZATEN.MAKSAT AKLIMDAKİLERİ PAYLAŞMAK.TÜRK SANAT MUSİKİSİ SÖZ KONUSU OLUNCA AKLIMA GELEN BİR KONU VARDIR. MALUM ESKİ ESERLERDE DİVAN EDEBİYATI ŞAİRLERİNİN ETKİSİ PEK BÜYÜKTÜR.BENDE DÜŞÜNDÜM Kİ PEKİ GÜNÜMÜZDE NASIL?BİZ GENÇLER OLARAK GÜNÜMÜZÜN DEDE EFENDİSİ ZEKAİ TUNCA’NIN AHMET ÖZHAN’IN ESERLERİNİ DİNLEMEKTEYİZ EVET AMA SADECE SÖYLEYENLERİ TANIYORUZ.PEKİ YA GÜFTELER…GENELDE BİLDİĞİM SANATÇILARIN ESERLERİNE KULAK VEREN BEN BİR DEĞİŞİKLİK YAPTIM VE HİLMİ YAVUZ’UN DAHA ÖNCE TELEVİZYONDA KONUK OLDUĞU PROGRAMDA HABERDAR OLDUĞUM ŞİİRLERİNDEN OLUŞAN BİR ALBÜMÜ ARAŞTIRDIM.PROGRAMIN ÜZERİNDEN BAYA GEÇMİŞ OLMASI HASEBİYLE ÇOK DA ZORLANDIM AMA DEĞDİ.SONUÇTA GÜFTE ÜZERİNDEN GİDEREK SEVDİĞİM BİR ŞAİRİN ESERLERİNİ DİNLEDİM. VE BU ALBÜMÜ GERÇEKTEN ÇOK BEĞENDİM.1995 YAPIMI OLAN VE ŞU AN STOKLARDA BULUNMAYAN, İNTERNET ÜZERİNDEN İKİNCİ EL OLARAK SATILAN BU KIYMETLİ ALBÜMÜN BESTECİSİ GÖNÜL PAÇACI. SOLİSTİ İSE İNCİ ÇAYIRLI.VE TABİKİ O ANLAMLI MISRALARIN YAZARI HİLMİ YAVUZ. ORJİNALİNİ BULMAK EPEY GÜÇ OLSA DA İNTERNETTEN İNDİRMEK PEK DE ZOR DEĞİL.

http://www.ttnetmuzik.com.tr/album/Sevda_Derinlerdedir/22837

EĞER TÜRK SANAT MÜZİĞİNE İLGİNİZ VARSA TAVSİYE EDİLİR.YOK EĞER BU KONUYA AŞİNA DEĞİLSENİZ BÜNYENİZE ETKİSİ BÜYÜK OLABİLİR:)

Doğunun Sevdaları

sevda derinlerdedir, oysa ferhâd
üstünü kazmada dağın

kalbimin, yâni o yağmur
ve acıdan ocağın
madenini, lâciverdî ve mahmur
bir ağrıyla delmede
şirin
ve aşılmaz, en derin
bir şiirin yurt edindiği
billûr bir köşke girmede
leylâ

ve mecnunun, yâni o çölden
ve ağıttan otağın
önünde, bir adak gibi
ölüme diz çöktürmede
leylâ
ve yakut, şafak ve irin
ile emzirdiği bir güzün
boynunu vurmada
şirin
sevda derinlerdedir, oysa ferhâd
üstünü kazmada dağın

HİLMİ YAVUZ

NOT:SÖZ KONUSU TSM OLUNCA NE KADAR USTURUPLU BİR YAZI OLDU BU BÖYLE:)SEİDOU

2 Yorum (+add yours?)

  1. deli kızın annesi
    Ağu 15, 2011 @ 22:07:33

    Bak böyle bir blog da böyle bir yazı görmek gerçekten çok güzel işte. Tebrik ederim kızlar. Demek istendi mi böyle yazılarda yazılabiliyormuş. Bende bu albümü çok ama çok severim. Hilmi yavuzu ayrı bir severim zaten ama İnci çayırlı o muazzam sesi ile renk vermiş resmen musikiye. Dinlemeyenlere de mutlaka dinlemelerini öneririm.Ellerinize sağlık kızlar güzel bir yazı olmuş. Arada birde eski 45’liklere de değinir misiniz? Ayy benim gibi olan okur kitleniz için ne güzel olur. Öptüm hepinizi güzel kızlarım.

    Cevapla

Bir Yanıt Bırakın

