EYESHIELD-21… AMERİKAN FUTBOLU AŞKINA! HEP BERABER YA-HAAA…XD

Eyeshield-21… Bilindik spor animelerinden -ki  genelde futbol üzerine olur daha farklı bir konuya değinmiş bi anime…

Konusu kısaca şöyle : Sena hayatı boyunca ezilmiş çevresinden zorbalık görmüş bir öğrencidir. Çocukluk arkadaşı Mamori ise küçüklüğünden beri Sena’ya karşı korumacı bir tavır sergilemiştir. Günün birinde okulun amerikan futbolu kulübünde  köşeye sıkıştırıldığında bütün hayatı değişiyor. Üye azlığından kapanma tehlikesi yaşayan futbol kulübü okulun ilk günü yeni üye peşinde olduğundan Sena’nın yakasına yapışıyor…Bundan sonra ise asıl eğlenceli kısımlar başlıyor…

Eveeetttt şimdi gelelim nacizane animemizin nacizane karakterlerine 😄

Gördüğü zorbalıklar sayesinde aşırı hızlı olan Sena’mız yani namı-diğer Eyeshield-21 😄 Kendisi Mamori nee-san’ını telaşlandırmamak için kimliğini sahada gizliyor ^^

Kimliğini sadece rakibi Shin , takım arkadaşları ve gelecekte ki rakibi çocukluk arkadaşı Riku biliyor… Arkadaşlarına çok önem veriyor…

Ve en önemli saldırılarından biri  Devil Bat Ghost ^^

Sırada ki karakterimiz benim favorim manyak Hiruma Youichi ^^ Neden manyak dediğimi animeyi izlerseniz gayet iyi anlayacaksınız 😄

Bu adamda ki zeka kimsede yoktur 😄 yaptıklarıyla insanı hayran bırakıyor… O elinde ki sihalı deli gibi ateşlemesi yok mu ^^ Öldürür insanı yaaa… Kendisi kendindende bekleneceği gibi takımın beyni , oyun kurucu. Anime boyunca gerek takımın gerek kendisinin başına gelen olaylardan sıyrılmasını çok iyi biliyor… Takım arkadaşlarına çok değer verir. Garipte olsa onları birşeyi başardıklarında tebrik etme şekli tekmeyi basmasıdır. E ben boşuna manyak demiyorum… 😄 Hiruma’nın meşhur lafı : Ya-Haaaa … Hiruma hayranı olunca kısa süre sonra insan Hirumalaşıyor. Benim gibi ortada YA-HAAA… diye bağırarak dolaşırsanız hiç şaşırmayın Hiruma’nın yan etkisidir. 😄 Hadi hep beraber Hiruma için YA-HAAA… 😄

Ahhh… OMG! Shin *_* Dünyada ki en cool en karizma rakip… öhöm öhöm tamam tamam geldim kendime ^^

Bu  arkadaşta  eyeshield-21 ‘imizin en büyük rakibi oluyor. Birbirlerine söz verdiler finalde kapışcaklarına dair. Yani kısaca en güçlü rakibi… Eyeshield-21 e fena takmış durumda. Çünkü herkes eyeshild-21’i Amerikada amerikan futbolu oynayan efsanevi eyeshield-21 olduğunu sanıyor. ( sena’nın kimliğini bilenler hariç) Ancak biricik rakibimiz Shin’imiz onun aslında bir çaylak olduğunu biliyor. Yani Eyeshield-21’in maçlarda ki hızlı gelişimine fena takıyor ve onu en büyük rakibi olarak görüyor.

Bir anime tanıtımının daha sonuna gelmiş bulunmaktayım ^^ Hadi size iyi seyirler ^^ Shin’imden uzak ve Hiruma’nın piskopatlığına hayran seyirler dilerim… Hep beraber YA-HAAA…XD

Ve işte Opening :

1.

2.

3.

4.

5.

~minjae

Neşe katın neşemize kurabiye,sen ne güzel şeysin kurabiyeee :)

Size bugün ablamla yaptığım kurabiyenin tarifini vermek istiyorum.Kurabiyemizin adı ”çirkin kurabiye” ama tadı çok güzel:))

Şimdi kurabiyemizi yapmak için gerekli malzemelerimizi sayalım(malzemelerimiz 4-6 kişilik)

  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Yarım paket margarin
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım paket kabartma tozu(ben 10grlık bütün paketi koyuyorum)
  • 2 su bardağı un(ben daha çok koyuyorum orasını sizde ayarlayabilirsiniz)
  • 1 su bardağı iri çekilmiş fındık
  • 1 su bardağı kuru üzüm

Gelelim ”Çirkin Kurabiye’’lerimizi yapmaya

Önce çukur bir kapta yumurta,pudra şekeri,yumuşamış margarini ve sıvıyağı karıştırıyoruz. Kabartma tozunu ve unu ilave ettikten sonra hamurumuzu yoğurmaya başlıyoruz.Ben genelde ”anneee bu olmuş muu???’’diye bi anneme kontrol ettiriyorum ama siz yok ben becerikliyim anlarım kıvamından diyosanız ne mutlu size 😀

Daha sonra hamurumuzun içine çekilmiş fındıklarımızı ve üzümlerimizi ilave ederek yoğurmaya devam ediyoruz. Hazırladığımız hamurdan ufak parçalar koparıp yağlanmış fırın
tepsisine ya da pişirme kağıdının üstüne koyuyoruz.Adının çirkin kurabiye olmasının nedeni ise şekil vermeden aldığımız parçayı hopp diye tepsiye koymamızdan geliyo:D

Daha sonra fırına atıyoruz tepsimizi.Kurabiyelerin üstü pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.Aman çok kalmasın fırında kurabiyeler o zaman taş gibi oluyolar 😀

Fırından çıkardığımız kurabiyelerimizi servis tabağına koyarak biraz soğumalarını bekliyoruz.Eğer hemen –o güzel kokuya dayanamayıp- yemek isterseniz ağzınız yanabilir benden söylemesi :))

Hepinize afiyet olsun:)

NOT:Altta bizim yaptığımız kurabiyenin fotoğrafı var.Biz misafirlere ikram edeceğimizden biraz şekil verdik onlara:)Biraz fazla dip dibe koymuşum ama olsun tadı süperdi 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(CİNNET)

BİR MİMAR GÖRDÜM SANKİ…

ÖNCELİKLE KÜÇÜK BİR UYARIDA BULUNAYIM. BU YAZIM BİRAZ FAZLA KİŞİSEL BİR YAZI OLACAK AMA YİNEDE OKURSANIZ MUTLU OLURUM TABİKİ…BİR MİMARLIK ÖĞRENCİSİ OLARAK EKRANLARDA ÇİZİM, BİNA TASARLAMAYA DAİR NE GÖRÜRSEM SAHİPLENİP İLGİLENİYORUM TABİKİ..HELEKİ SÖZ KONUSU MİMARLAR OLUNCA.. İŞTE BUDA BİZDEN BUDA MİMAR DEMEKTEN KENDİMİ ALAMIYORUM..TABİ MİMAR OLMASINDAN UTANDIKLARIMDA YOK DEĞİL..NEYSE BİZ ÖNCE İYİ MİMAR ÖRNEKLERİNE BAKALIM…İŞTE BİZE SUNULAN MİMAR FİGÜRLERİ VE NE KADAR GERÇEKLE BAĞDAŞTIĞI…

İLK ÖRNEĞİM BENİ TAA DERİNDEN ETKİLEYEN İNCEPTİON UN SEVGİLİ KARİZMATİK MİMARI COBB(LEONARDO DİCAPRİO) VE YENİ MİMARI ARİADNE(ELLEN PAGE)İKİLİSİ…İKİSİDE NE İSTEDİĞİNİ BİLEN RESMEN PAÇALARINDAN KARİZMA AKAN MİMARLAR…ARİADNE NİN GENÇ OLMASINA RAĞMEN YARATICI BİR HAYAL GÜCÜYLE YAPTIKLARI…FİLMİ İLK İZLEDİĞİMDE O KADAR ETKİLENMİŞTİMKİ ‘’KARİYER PLANIMI ÇİZDİM RÜYA MİMARI OLCAM’’ DİYE DOLANIYORDUM ORTALIKTA…PEKİ GERÇEKLE NE KADAR UYUŞUYOR SORUSUNUN CEVABI DERSENİZ..CEVAP BİRAZ KARIŞIK RÜYA ORTAMINDA BİNA TASARLAYAN DAHA HENÜZ OLMADIĞI İÇİN HİÇ GERÇEKÇİ DURMASADA MİMAR DEDİĞİN HAYAL GÜCÜNDE TASARIMINI OYUNCAK GİBİ OYNAYABİLİMELİDİR…

NE DEDİĞİMİ ANLAMANIZ İÇİN MUTLAKA FİLMİ İZLEMELİSİNİZ …

http://www.youtube.com/watch?v=66TuSJo4dZM

BİR DİĞER ÖRNEK MİMARIMIZ İSE  THE LAKE HOUSE FİLMİNDEN ALEX (KEANU REEVES).. ROMANTİK KARAKTERİYLE Bİ ÇOK İNSANI ETKİLEYEN ALEX ROMANTİK OLDUĞU KADAR KARİZMATİKDE..PEKİ EN BÜYÜK EKSİK NE? TABİKİ BİZİM ALEXİ HİÇ İŞ BAŞINDA GÖRMEYİŞİMİZ…SEVDİĞİ KIZ KATE BİR DOKTOR OLARAK SÜREKLİ YOĞUN DOĞAL OLARAK AMA MİMARLIKDA ÖYLE BOŞ BOŞ GEZDİREN BİR İŞ KESİNLİKLE DEĞİL AMA BİZ ALEXİMİZİ SADECE KATE İN PEŞİNDEN KOŞARKEN GÖRÜYORUZ…YİNEDE SEVİYORUM TABİKİ ALEXİ:) BABASI BİZE MİMAR NE DEMEKTİR DAHA İYİ YANSITSADA ALEXİN OTURDUĞU EV MİMAR ZEVKİNİ AÇIKLAMAYA YETERLİ GALİBA:)

EKRANDA GÖRDÜĞÜMÜZ MİMAR KARAKTERLER ARASINDA GERÇEKTE MİMARA EN ÇOK BENZEYEN KARAKTER BENİM GÖZÜMDE  CLİCK FİLMİNDEKİ MİCHEAL NEWMAN(ADAM SANDLER)..”PEKİ NEDEN EN ÇOK BENZİYOR” DİYENLER OLDU SANKİ.. KISACA ŞÖYLE AÇIKLIYAYIM SÜREKLİ ÇİZİM YAPAN MAKET YAPAN, İŞ YÜZÜNDEN SOSYAL HAYATA YADA AİLESİNE ZAMAN AYIRMAYAN BİR TİPDE ONDAN…

SONA SAKLIYAYIM DERKEN NERDEYSE UNUTMAK ÜZEREYDİM EN MEŞHUR MİMARIMIZI:) TABİKİ  HOW I MET YOUR MOTHER DAKİ SEMPATİK ROMANTİK ŞEKER KARAKTERİMİZ TED MOSBY(JOSH RADNOR)… HELEKİ BAZI BÖLÜMLERDE MESLEĞİNİN ÖNEMİNİ ANLATMASI TASARIM YAPMAYI NE KADAR SEVDİĞİNİ DİLE GETİRMESİ ÇOK TATLIYDI..YANİ GERÇEĞE UYUYOR DEDİĞİNİZİ DUYAR GİBİYİM CEVABIM HİSSİYATI KESİNLİKLE UYUYOR AMA MİMARLAR DAHA ÇOK ÇALIŞIR (GERÇİ DİZİDEDE TEDİN ÇOK İŞ YAPAMAMAKTAN SIKINTISINI BELİRTTİKLERİ İÇİN BUDA UYUYOR)…

BUDA MİMARLIĞIN VURGULANDIĞI BİR BÖLÜM http://www.sodyum.net/2011/06/13/ted-mosby-architect-hq/

ŞİMDİ PEKİ TÜRK EKRANLARINDA MİMARLIK NEREDE? CEVABI UTANARAK SÖYLEMEKTEYİMKİ HİÇ İYİ BİR YERDE DEĞİL….BİZDE EN MEŞHUR MİMAR HERKESİN HATIRLIYACAĞI ÜZERE BİNBİRGECEDEKİ ŞEHRAZATTI…ŞEHRAZAT FACİASI ÜZERİNE BİZ MİMARLAR VE ADAYLARI OLARAK FACEDE BİNBİRGECELİK PROJEYİ BİR GECEDE ÇİZEN ŞEHRAZATI KINIYORUZ DİYE ÖRGÜTLENDİK…ŞEHRAZAT BOYNUMUZU EĞMİŞKEN BİR  DARBEYİDE YAPRAK DÖKÜMÜNDEKİ NECLADAN ALDIK..O NASIL BİR MİMARLIK ÖĞRENCİSİYDİ ÖYLE ELİNDE KİTAPLA DOLAŞAN ROMAN OKUYARAK SINAVA HAZIRLANAN BİR MİMAR DÜŞÜNEMİYORUM. ELİNDE ÇİZİM ŞÖYLE DURSUN CETVEL DAHİ GÖRMEDİK…SADECE MİMAR OLDUĞU BELLİ OLSUN DİYE ARADA BİR TÜP(ÇİZİMLERİMİZİ KOYDUĞUMUZ BAZUKA) TAKMASA HEPTEN KALDIRIM MÜHENDİSLİĞİ OKUDUĞUNA KANAAT GETİRECEKTİK…NEYSE UMARIM YAZIMI BEĞENMİŞSİNİZDİR DAHA PEK ÇOK MİMAR VAR EKRNLARDA AMA BEN BU KADARIYLA YETİNDİM AFFOLA…SEİDOU

KORE HAVAALANI DEDEKTİFİ İŞ BAŞINDAAAAAA….

EVETTT UZUN BİR ARADAN SONRA NİHAYET YAZIMI TAMAMLAYABİLDİM… AMAN ALLAHIM NE KADAR ZOR OLDU BUNLARI BULUP YAZMAK… HERŞEY TAKİPÇİLERİMİZ İÇİN.. BAKTIM MESLEĞİM DIŞINDA HERŞEYE EL ATMIŞIM YAZILARDA; BAKIM, AŞÇILIK, TV, DEDİKODU VALLA Bİ KENDİ İŞİMLE ALAKALI BİŞEY YAPMAMIŞIM DEDİM KENDİ KENDİME.. SONRA HEMEN PCNİN BAŞINA GEÇTİM O HAVAALANI SENİN BU HAVAALANI BENİM ARAŞTIRMAYA KOYULDUM..BU YAZIDA AMACIM ASLINDA SADECE ÜNLÜLERİN KIYAFETLERİNİ ELEŞTİRMEK DEĞİL. ONLARI ELEŞTİRİRKEN SİZLEREDE MODA İLE İLGİLİ KÜÇÜK İP UÇLARI VERMEK.. UMARIM YAZIM YERİNE ULAŞIR. BİLİYORUM BU YAZIDA BAZILARINIZIN OPPASINA GİYDİRME YAPTIM BAZILARINIZIN SEVMEDİKLERİNE TAÇLANDIRMA AMA BU KİŞİLER TAMAMEN BİR MODA TASARIMCININ GÖZLÜĞÜ İLE İNCELENDİ BU YÜZDEN OLABİLDİĞİNCE OBJEKTİF OLMAYA ÇALIŞTIM. VALLA KENDİ OPPAMA BİLE TORPİL YAPMADIM HAAA 😀 EEE NE DURUYORUZZZZZ O ZAMAN SHOW MUST GO ONNNN

DELİ KIZDAN BİR NOT: BAZI YAZILARI OKURKEN GÖZLERİNİZ YORULACAK ŞİMDİDEN ÖZÜR DİLİYORUM.. YAZILARIN HEPSİ AYNI PUNTO İLE YAZILMASINA RAĞMEN YÜKLERKEN WORDPRESS KENDİ AYARLAMALARINI YAPIYOR BU YÜZDEN YAZILARIN BAZILARI ÇOK KÜÇÜK… NEYSE GÜLÜ SEVEN DİKENİNE KATLANICAK ACIKKIN NAPALIM…

BOF’un YARAMAZ MELEĞİ GOO HYE SUN

ÖZGÜR RUH HEECHUL

YAKIŞIKLI, OLGUN VE KARİZMATİK.. BİR HYUN BİN GERÇEĞİ

SEMPATİK GÜZEL SANDRA

ACI GERÇEK… JAE JOONG OPPAAAAA…

AKIL YAŞTA DEĞİL BAŞTADIR.. ÇOĞU ABLASINA ÖRNEK MİSS A SUZY..

ŞARAP MİSALİ ADAM KİM BUM

FARKLI VE TARZ JUNSU OPPAAAA…

SCANDAL GİRLS…

UZAY KAÇKINLARI SHİNEE…

BİR KALP KRİZİ SEBEBİ LEE MİN HO…

ANANESİNE ÖZENMİŞ KÜÇÜK BİR KIZ ÇOCUĞU TAEYEON…

YİĞİDİ ÖLDÜR HAKKINI YEME.. TİFFANY..

BİR İYİ BİR DE KÖTÜ HABERİM VAR… YUNHO VE CHANGMİN OPPAAAA….

RÜKÜŞLER PRENSESİ YOON EUN HYE…

AYI YAVRUSUNU SEVERKEN ÖLDÜRÜRMÜŞ… YUCHUN OPPAAAAAA 

İŞTEEE BİR HAVAALANI TRAFİĞİNİ BÖYLECE ATLATMIŞ OLUYORUZ.. BİR SONRAKİ DURAKTA İNECEK VAR KAPTAN…

(DELİ KIZIN BOHÇASI)

Excelente,talentoso,guapo…PABLO ALBORÁN

Bugün sizlere tanıtmak istediğim kişi 1989 doğumlu çıtır mı çıtır yetenekli mi yetenekli İspanyol bir yakışıklı , Pablo Alboran… 😛

Pablo’yu ve onun pek bi sevdiğim , aşığı olduğum şarkısı ”Solamente Tú”yü kendime yeni İspanyolca şarkılar ararken buldum.

Yukarda paylaştığım videoyu izleyince hem şarkının hem de Pablo’nun hastası oldum.Videoyu en az 10 kez izledikten sonra diğer şarkılarını dinledim.Hepsi de birbirinden güzeldi.Youtube’dan çıkıp kendimi hemen eşsiz bilgi yuvası google’ın kollarına bıraktım.Sitesinin -anlayabildiğim kadarıyla tabi-altını üstüne getirdim.Kendisi ilk solo albümüyle listelerde ilk haftadan 1. felan olmuş.O olmasında kim olsun 1 numara 😀 Ben bu çocuğa ve şarkısına bayıldım ya rahat durur muyum herkese zorla bunu izlettirmeye başladım:) Çok uzun zamandır Kpop takıntım olduğu için herkes ‘’ayy CİNNET gene mi çekikler yaaa’’ diye izlemek istemeseler de’’ yaa bu sefer Koreli değil gerçekten hadi izleyin lütfennn’’ diye yalvarmalarıma dayanamayıp hepsi izlemeyi kabul etti 🙂 Yaşasın yavru köpek bakışlarımm  😀

Video bittiğinde ise beklenen yorum geldi  : şarkı güzelmiş gerçekten de bu arada çocuk da iyiymiş 🙂 Ellerim çenemde gözlerimden kalpler çıkan bir moddan hemen çıkıp (bildiğiniz kawaiii diye çığlık atan anime karakterlerine benziyodum o sırada) ‘ben hep güzel şeyler beğenirim zaten’ edamı takınıp kafamı sallayarak ben demiştim lafımı da hemen kullandım 😀

Bi ara facebook sayfamda o kadar çok paylaşmışım ki alt alta Pablo Alboran Solamente Tu videosu kaynıyodu sayfam 🙂 veee bir gün baktım ki çok yakın arkadaşlarımdan biri bu şarkıyı paylaşmış:)Bir kişiye daha Pablo sevdirmiştim 🙂 Sonra bir kişi daha…bu böylece gitti 😀 Ama adam iyi arkadaşlar şimdi 😀 Yetenekli,sesi güzel,tipi güzel,ne ararsan var kısacası…Kendisini beğendiriyor hemen.

Eğer İspanyolca şarkılara az da olsa biraz ilginiz varsa Pablo’nun şarkılarını kesinlikle dinlemelisiniz.Sizin için birkaç Pablo şarkısı daha paylaşacağım altta umarım beğenirsiniz 🙂

(CİNNET)

AMA HEP SHOPPING…HEP SHOPPING… XD

 Bankada internet faturasını yatırmak için kuzenimle oturmuş sıramızın gelmesini bekliyoruz… Tabi iki kız yanyana olunca ne olur dedikodu , muhabbet… Başladı anlatmaya… “Yaaa Meliha. O kadar Almanca dersi görüyoruz ama ben daha – Danke (Teşekkür ederim) , Bitte sehr (rica ederim) ve 10’a kadar sayma dışında- hiçbir şey bilmiyorum… Ben bir şok oldum iki şok oldum üç şok oldum ve sonunda kendime geldim…Saf saf bakmanın bir icraat olmadığını farkedince “E sen Almanca sınavında ne yapıyorsun???” diye şüpheli bakışlarımla sorabildim…Kızın verdiği cevap: ” Öğretmen sınav öncesi bir kağıt veriyor ezberleyin gelin diyor ve ondan soruyor…”  Sonra aklımdan çıkmış bir şeyin tekrar farkına vardım ki…”BURASI TÜRKİYE”  Ve kuzenim anlatmaya devam etti  :

  —Ya bir gün ingilizceci kaldırdı beni tahtaya “anlat bakalım tatilin nasıl geçti?” dedi. Bende  “Go to İzmir.”dedim. Öğretmenim de ” Ne yaptın İzmir’de?”  diye sordu. Bende ” Shopping. ” dedim. Öğretmenim ” Alışverişten başka birşey yapmadın mı kızım?” diye sordu. Bende ” Ama Hep shopping hep shopping öğretmenim”.dedim.— Ben bunu duyunca hocanın ders anlatışına mı , Kuzenimin içler acısı ingilizcesine mi , yoksa gelişmemiş kültür seviyesinemi acıyım bilemedim. Ki kuzenim gördüğü her çekik gözlüye – Made İn Japan- damgasını yapıştıran birisidir. Güzel ülkemizin , güzel eğitimini alan(!) , kültürlü gençleri (!) !!!. Tamam okulda aldığınız eğitimden yararlanmamış – yararlanamamış – yararlanmak isstememiş olabilirsiniz. Ama hiçbir şey için geç değil… Çevremizde tonlarca dil kursu türüyor kültür mantarı gibi…Gidin birine geliştirin kendinizi! Hadi olmadı para mı basıyoruz diyorsanız eğer açın interneti bir ton  dil eğitimi veren site , yabancı arkadaşlar edinip dilinizi ilerletebileceğiniz siteler var.

      Çevrenizde ki çoğu zihni gerilerde kalmış insanlar gibi ” İş ararken yabancı dile bakıyorlar.” diye düşünmeyin. Evet  iş ararken yabancı dile önem veriyor olabilirler ama dil demek iş demek değildir. Dil demek ; farklı kültürleri öğrenmek , tanımak demektir…” Hani derler ya – bir dil bir insandır – diye işte aynen öyle… 

Kendinizi geliştirin başka kültürleri ülkeleri tanıyın açın interneti ufkunuz genişlesin…Sonra dilinizi geliştirdiniz mi paranız varsa gidin yurtdışına yeni kültürlerin derinliklerini canlı canlı keşfedin. Eğer paramız yok o kadar diyor iseniz ülkemize gelen birsürü yabancı arkadaşımız var onlarla ilgilenin… Gerek yurtdışı stajı , gerek tatil , gerekse yaşamak için gelmiş birsürü insan bulabilirsiniz…Onları yadırgayacağınıza , onları tanımaya anlamaya çalışın , onlarla bir bütün olun… O zaman göreceksiniz ki aslında onlar ve sizin aranızda pek bir fark yok. Olan farkları engelleri kaldırmış ve yeni ufuklara yol almışsınız bile…

~minjae

ÇOCUKLUK DÖNEMİNE YARARLI 4 ESKİ ANİME…

AHHH AHHH ŞÖYLE AYAKLARIMI UZATIM ELİME ÇEKERDEMİ ALIP ÇITLATIRKEN VE AĞZIMDA KALAN KABUKLARI ETRAFA PÜNKÜRTÜRKEN GÖBEĞEMİ KAŞIYA KAŞIYA ANİME İZLEMEYİ O KADAR ÇOK ÖZLEDİM Kİ… SON İZLEDİĞİM ANİME DATE NOTE (ŞİDDETLE TAVSİYE EDİLİR BU KADAR MÜKEMMEL PSİKOLOJİK GERİLİM İZLEMEDİM BEN)’ DAN SONRA NE YAZIKKİ BÖYLE GENİŞ ZAMAN AYIRABİLECEĞİM BİR ANİME OLMADI.. VE BUGÜN ÇEŞİTLİ SİTELERİ GEZERKENE BİRDE NE GÖREYİM ALLAHIMMMM BENİM EN SEVDİĞİM ESKİ ANİMELER.. ANİME MANYAKLIĞIMI BAŞLATAN, KİMİSİNDE YARILA YARILA GÜLDÜĞÜM KİMİSİNDE RESMEN ÜZÜNTÜDEN KANSER OLDUĞUM O GÜZEL ESKİ ANİMELER.. ONLARIN RESİMLERİNE BAKARKEN DE “HEY GİDİ GÜNLERRRRR HEYYYY…. ZALİM ZAMAN HİÇ YORULMUYOSUN DİMİ” DEDİM KENDİ KENDİME VE BLOGTA BİRAZ NOSTALJİ YAPMAK İSTEDİM.. BAKALIM SİZLERDE BU ÇİZGİ FİLMLERDE BENİM GİBİ Mİ HİSSETMİŞSİNİZ???

ŞEKER KIZ CANDY

 SEN NASIL BİR ÇİZGİ FİLMDİN ÖYLE YAAA.. SEVİMLİ CANDYNİN KADERİ DAHA O DOĞMADAN KÖTÜ GİTMEYE BAŞLAMIŞTI.. ANASI YOKTU BABASI YOKTU.. EVLATLIK VERİLDİĞİ YETİMHANEDE EN SEVDİĞİ ARKADAŞI BİR AİLE TARAFINDAN EVLATLIK ALININCA HAYATIN EN ACI TOKADINI YEDİĞİNİ SANMIŞTI AMA SEVİMLİ ŞEKERİMİZ YANILIYORDU. ARKADAŞINDAN SONRA KENDİSİNİ DE ZENGİN BİR AİLE EVLAT EDİNDİ. CANYMİZ MUTLU MESUT YAŞAYACAĞINI DÜŞÜNÜRKEN KÖŞKÜN UKALA ÇOCUKLARI ABLA KARDEŞ NEDENSE Bİ TÜRLÜ SEVEMEDİLER BİZİN CANDYMİZİ.. HALBUKİ BİZ NE DE ÇOK SEVMİŞTİK ONU..BİDE BU KÖŞKÜN SAHİBİNİN YİĞENLERİ VARDI Kİ OFFF ANAM NE YİĞENDİ ONLAR..

RESMEN BENİM İLK GÖZ AĞRIMDI ANTONY..DÜNYA ÜZERİNDE TEK HOŞLANDIĞIM SARIŞIN ERKEK OLUR KENDİSİ. ALLAHIM O NE ASALET, O NE DURUŞ, O NE SEVGİYDİ YAAA. DAHA İLK GÖRÜŞTE AŞIK OLMUŞTU CANDY’E  VE HER SEFERİNDE ONU HER KÖTÜLÜKLERDEN KORUYODU. BU ANİMEDEN SONRA DIŞARIDA GÖRDÜĞÜM HER SARIŞIN ERKEĞE ANTONY GÖZÜYLE BAKTIM HAA Bİ ARA.. Bİ ADAMLARIN ÜZERİNE ATLAYIP ” BENİM ANTONY’M OLURMUSUN?” DİYE SORMADIĞIM KALMIŞTI. ANAMDAN UTANMASAM BİDE ELİNDEN KURTULSAM EMİNİM O MANYAKLIĞIDA YAPARDIM…

BİRDE ANTONY’İN KUZENLERİ STEAR VE ARCHİE VAR DI… STEAR PEK Bİ ŞAPŞALDI DA O ARCHİE YOK MU O ARCHİE.. AHH ULEYYNN AHHHH…

BU SÜREKLİ GAYDA ÇALIP DURAN ANTONY YÜZÜNDEN Bİ ARA SADECE İSKOÇ ŞARKILARI DİNLİYODUM.. EVİN İÇİNDE BANGIR BANGIR ÇALAN GAYDA SESİ BABAMIN BALATALARINI OLDUKÇA GEVŞETMİŞ OLACAK Kİ ERKEK TERCİHİM KONUSUNDAKİ İLK CİDDİ KONUŞMASINI BENİMLE O YAŞLARDAYKEN YAPMIŞTI “BANA BAK ARYA SAKIN BANA ETEK GİYEN Bİ ERKEK GETİRME, O ETEĞİ SANA GİYDİRİRİM.” BU UFKUMU AÇAN ANLAYIŞIN İÇİN SAĞOL BABA… TABİ BENİM İSKOÇ ERKEK VE GAYDA SEVDAM NE YAZIKKİ ANTONY’İN VEHİM BİR KAZA SONUCU ÖLMESİYLE SONA ERMİŞ BULUNUYORDU.. AYY O BÖLÜMLERDE HÜNKÜRE HÜNKÜRE AĞLADIĞIMI HATIRLIYORUM.. ANNEMİNDE BANA PÖNKÜRE PÖNKÜRE “KIZIM MANYAK MISIN SEN ÇİZGİ FİLMEDE AĞLANMAZ Kİ” DEDİĞİ ZAMANLARDA ANNEME KÜKREYE KÜKREYE “SEN NE BİÇİM KADINSIN KIZIN İLK AŞKI ÖLDÜ, SENDE HİÇ DUYGU YOK MU AŞK NEDİR BİLMEZMİSİN SEN?” DEDİĞİMİ VE SONRASINDA POPOMA YEDİĞİM TERLİĞİN ACISINIDA HATIRLAMIYO DEĞİLİM HANİ…

BU KIZIN KADERİ HİÇ GÜLMEYECEK Mİ DERKEN DİZİYE DAHİL OLAN SOĞUK NEVALE TERRY İLE YÜZLERİMİZ BİRAZDA OLSA GÜLMÜŞTÜ.. GERÇİ BU BUZ ADAM TERRY İLK ÖNCELERDE ŞEKERİMİZ CANDY’MİZİ SÜREKLİ AZARLAYARAK, BOZARAK TERSLESE DE SONRADAN KARŞI KONULAMAZ BİR ŞEKİLDE BU SEVİMLİ HATUNA AŞIK OLMUŞTU. VE SIRF O OKULDAN ATILMASIN DİYE KENDİNİ SİPER ETMİŞ OKUL YÖNETİMİNE KARŞI VE AMERİKAYA GİTMİŞTİ.

NE YAZIKKİ BENİM GİBİ CANY SEVERLER İÇİN BU ANİME SAÇMA Bİ YERDE BİTMİŞ VE BİZDE NE OLDU ŞİMDİ DİYE ÖYLECE ORTADA KALAKALMIŞTIK. ÖĞRENDİĞİME GÖRE İKİ SENARİST ARASINDA KAVGA ÇIKMIŞ VE DAVALIK OLMUŞLAR. SONRA SENARİSTLERDEN BİRİ DEVAM ETMİŞ VE BİTİRMİŞ ANİMEYİ.. KIZIMIZ CANDY HEMŞİRE OLMUŞ VE TERRYNİN PEŞİNDEN AMERİKALARA KADAR GİTMİŞ… ANASI GİBİ ÜNLÜ BİR TİYATRO OYUNCUSU OLAN TERRY CANDY’NİN AMERİKADA BİR HASTANEDE OLDUĞUNU DUYMUŞ VE ONU GÖRMEYE HASTANEYE GİTMİŞ… SONRASI MI? BENDE BİLMİYORUM…. BU ANİME SAYESİNDE HER İNSAN BÜNYESİNİN GAYDA SESİNİ KALDIRAMADIĞINI, ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKER MANTIĞININ ASLINDA ESKİ SEVGİLİNİN ACISINI YENİ SEVGİLİ GİDERİR MANTIĞIYLA AYNI OLDUĞUNU VE BİR TERRY GÖRDÜĞÜMDE ONU KAÇIRMAK YERİNE KENE GİBİ YAPIŞMAM GEREKTİĞİNİ ANLAMIŞTIM…

LADY GEORGİA

DAHA CANDY’NİN ŞOKUNU ÜZERİMİZDEN ATAMADAN SHOW EKRANLARINDA YAYINLANMAYA BAŞLAYAN LADY GEORGİA İLE HAYAL DÜNYALARIMIZ RESMEN DUMURA UĞRAMIŞTI. YA NASIL BİR SENARYOYDU O ÖYLE, CANDY’DEN SONRA BU ÇİZGİ FİLM ÇEŞİTLİ MÜSTEHCEN SAHNELERİYLE DE BENİM YAŞ GRUBUMA 1 BEDEN BÜYÜK GELMİŞTİ AÇIKÇASI. BU SARIŞIN HATUNUMUZUNDA KADERİ CANDY GİBİ DAHA DOĞMADAN TALİHSİZ BİR ŞEKİLDE BAŞLAMIŞTI. ANNESİ TARAFINDAN BİR NEHRİN KIYISINA BIRAKILAN GEORGİA’YI BİR ÇİFLİKTE İŞÇİ OLARAK ÇALIŞAN BİR AİLE BULUR VE BU AİLE BU KÜÇÜK KIZI EVLAT EDİNİR. KENDİLERİNİNDE İKİ OĞULU VARDIR VE ÇOCUKLAR HEP BİRLİKTE GÜLLÜK GÜLÜSTANLIK BÜYÜRLER. TAKİ SEVİMLİ KÜÇÜK KIZIMIZ BÜYÜYÜP BİR AFET-İ DEVRANA DÖNENE DEK. İŞTE NE OLUYOSA ZATEN ONDAN SONRA OLUYO.

BERABER BÜYÜYEN VE KIZI KARDEŞLERİ GİBİ GÖREN İKİ ABİDE KARŞI KONULAMAZ BİR ŞEKİLDE BU SARIŞIN BOMBAYA AŞIK OLUYOLAR. ANCAK KIZIMIZ TANIŞTIĞI İNGİLİZ DÜKÜNE KALBİNİ KAPTIRIYOR VE ONUN PEŞİNDEN İNGİLTERENİN KARANLIK SOKAKLARINA SÜRÜKLENİYOR. TABİ ŞAŞKIN AŞIK ABİLERDE ONUNLA BİRLİKTE… YANİ YAPRAK DÖKÜMÜNÜN DEĞİŞİK BİR VERSİYONUNU YILLAR ÖNCE FRANSIZLAR YAZMIŞTA BİZİM HABERİMİZ OLMAMIŞ.. BU ÇİZGİ FİLM DEDİĞİM GİBİ ÇEŞİTLİ MÜSTEHCEN SAHNELER İÇERİYODU VE BEN RESMEN GÖZLERİM PÖRTLİYEREK İZLİYODUM O SAHNELERİ.. BU SAHNELERİN BİZLER İÇİN ZARARLI OLDUĞUNU DÜŞÜNENLER YANILIYORLAR AKSİNE ÇOKTA BİLGİLENDİRİCİYDİ. MESELA BİR BÖLÜMDE İNGİLİZ DÜKÜ ÇOK FENA HASTA OLUYODU. ÇOK ŞİDDETLİ Bİ ŞEKİLDE ÜŞÜYODU GELEN DOKTOR EĞER VÜCUDU İNSAN VÜCUT ISISNA YENİDEN DÖNMEZSE KALBİNİN DURABİLECEĞİNİ SÖYLEDİ VE BİZİM ZEKİ KIZIMIZ GEORGİA DOKTOR GİTTİKTEN SONRA ÜSTÜNDEKİLERİ ÇIKARDIKTAN SONRA ISI ALIŞ VERİŞİNİ SAĞLAMAK İÇİN SERESERPE DÜKÜN ÜZERİNE ATTI KENDİNİ 😀 ŞİMDİ BANA SÖYLER MİSİN HANGİ KİMYA DERSİNDE MADDELER ARASI ISI ALIŞ VERİŞİNİN OLDUĞUNU BU KADAR İYİ ANLATACAK BAŞKA BİR ÖRNEK GÖRDÜNÜZ??HAYIR  BİDE BİZLERE SÖYLENEN “SENİ LEYLEKLER GETİRDİ YAVRUCUM ” YALANLARINI ÇÜRÜTEN KISIMLARINI YAZMIYORUM BİLE… BENCE GAYET YARARLI Bİ ÇİZGİ FİLMDİ.. İZLEMEYENLERE TAVSİYE EDİLİR..

LADY OSCAR

İŞTE BİR VATANA MİLLETE, OKUYAN ÖĞRENCİYE YARARLI ÇİZGİ FİLM DAHA… BANA KOSKOCA ÜNİVERSİTELER BİTİRMİŞ TARİH HOCALARIMIN ANLATAMADIKLARI FRANSIZ DEVRİMİNİ 2 GÜNDE HAFIZAMA KAZIYAN LADY OSCAR. OSCAR ERKEK GİBİ YETİŞTİRİLMİŞ BİR ASİLZADEDİR. VE ORDUYA DAHİL OLAN İLK KADIN KOMUTANDIR. ONUN ERKEKSİ AMA AYNI ZAMANDA İNSANI KENDİSİNE AŞIK EDERCESİNE KADINSI TAVIRLARI RESMEN BİR KIZ OLARAK ONA OLAN HAYRANLIĞIMI ARTIRMIŞTI VE SIRF BU YÜZDEN ERKEK KIYAFETLERİNE ARTAN İLGİM ANNEMİ ALARMA GEÇİRMİŞ OLACAK Kİ BU ÇİZGİ FİLMİ İZLEMEMİ YASAKLAMIŞTI. AMA BEN İNTERNETİN NİMETLERİNDEN FAYDALANARAK BU DİZİYİDE BAŞARIYLA BİTİRMİŞ VE SEVİLEN ANİMELER SINIFINA KOYMUŞTUM.. ACABA ANNEM TARİH DERSİNDEN GEÇMEMİ SAĞLAYAN ŞEYİN BU ANİME OLDUĞUNU BİLSE YASAKLARMIYDI? BAŞROL KARAKTERLERİN DIŞINDAKİLER O DÖNEMDE GERÇEKTEN YAŞAMIŞ KARAKTERLERDİ VE ÇOĞU ANLATILAN OLAYDA TARİHTEN ALINTI VARDI. FRANSA KRALİÇESİNİN SEVGİLİSİNİN OSCARA DUYDUĞU YASAK AŞK DIŞINDA 😀 BU ANİMEDE GEORGİA’YI İZLEMİŞ OLAN BANA BİLE AĞIR GELEN BAZI SAHNELERİ VARDI.  VALLA GÖZLERİMİ YERİNDEN FIRLATMIŞTI. ÖZELLİKLE OSCARIN EN YAKIN ARKADAŞI KANKİSİNİN ONA TECAVÜZ ETTİĞİ SAHNE.. O SAHNE ESNASINDA DURUMUN NE OLDUĞUNU ANLAMAYA ÇALIŞTIĞIM İÇİN SONRADAN ANLADIM Kİ ASLINDA ÇOK FENA Bİ SAHNEYMİŞ ORASI 😀 TÜM BİR BASTİLLE’Yİ YAKAN OSCARIN ÖLÜMÜYLE BİTEN BU ANİMEDE BENİM İÇİN FAYDALI ANİMELER  SINIFINDA YER ALIYOR… NEDE OLSA O DA GEORGİA GİBİ YARARLI BİLGİLER SUNDU BANA… MESELA ERKEKTEN KANKİ OLMAZ.. ÇÜNKÜ ERKEKLERİN BEYNİ BİZİMKİNDEN FARKLI İŞLİYO. DAHA DOĞRUSU SÖZ KONUSU KADIN OLUNCA BEYİNLERİ DURUYO, İŞLEMİYO…

SAİLOR MOON

OWWW YEAHHH!! İŞTE BENİM ÇILGINA DÖNDÜĞÜM ANİME. HALA BAZEN AÇAR KLİPLERİNİ İZLERİM. ALLAHIN NE GÜZELDİ BU KIZCAĞIZLARIN DÜNYAYI KORUMA ARZUSU.. KOLTUKLARIN TEPESİNDE ZIPLAYIP ELİME ALDIĞIM ÇUBUKLA “AYIN GÜCÜ ADINAAAA DÖNÜŞÜM BAŞLASINNNN” DİYE ÇIĞLIK ATARAK ANAMIN EN ALIMLI KIYAFETLERİNİ SAİLOR MOON KIYAFETİ YAPTIĞIM VE ÜZERİNE YEDİĞİM TERLİKLERİ HİÇ UNUTAMIYORUM 😀 YİNE BİR SARIŞIN HATUN VAKASI.. BİZDE SARIŞINLAR NE KADAR APTAL OLARAK BİLİNSE DE BU KÜÇÜK ADAMLAR HEP AKILLI ANA KARAKTERİ SARIŞIN YAPIYOLAR .TÜRKİYEDE APTAL YERİNE KONMAKTAN SIKILDIM JAPONYAYA GİDİP KENDİME SAÇ RENGİM SAYESİNDE SAYGIN BİR KONUM MU ELDE ETSEM NAPSAM :S

ANA KARAKTERİMİZ SELENE GÜCÜNÜ AYDAN ALIR VE TÜM ANİME BU HATUN ETRAFINDA DÖNER DURUR. HEM ANİMENİN EN GÜÇLÜ KARAKTERİDİR, HEM EN ÖNEMLİ KARAKTERİDİR Kİ DİĞER GEZEGENLERİN SAVAŞÇILARIDA ONU KORUR HEMDE DİZİDE Kİ YAKIŞIKLI BAY MASKEYİ KAPAN HATUNDUR. BU BAY MASKEDE DURUP DURUP DİZİNİN EN SONUNDA PAT DİYE ÇIKIP BİR GÜL ATARAK TÜM OLAYI ÇÖZÜYODU YAAAAA BEN ÖLÜYODUM O ZAMAN.. ANTONY İLE BAŞLAYAN SARIŞIN ERKEK SEVDAM BU BAY MASKE SAYESİNDE ESMER ERKEKLERE KAYDI VE ÖZÜME DÖNDÜM ÇOK ŞÜKÜR..

BİDE BUNLARIN KONUŞAN VE ONLARA YOL GÖSTEREN KEDİLERİ VARDI. LUNA, ARTEMİS VE DİANA.. VALLA BU KEDİLERİ GÖRDÜKTEN SONRA YOLDA GÖRDÜĞÜM HER KEDİYE BANA YOL GÖSTERMEYE GELEN ARTEMİS GÖZÜYLE BAKMIŞTIM.. KEDİLERİN PEŞİNDE DELİ GİBİ KOŞTURMAMI ANNEM YANLIŞ ANLAMIŞ VE BABAMA ” AY KENAN YOKSA BU KIZ SATANİST Mİ OLDU HER GÖRDÜĞÜ KEDİNİN PEŞİNDEN ‘ARTEMİS GEL BURAYA’ DİYE KOŞTURUYO. AY ARTEMİS KİM BİLMİYORUM Kİ?” DİYE  HAKIIMDAKİ MUHTEŞEM DÜŞÜNCELERİNİ BABAMLA PAYLAŞMIŞ VE BABAMDA BENİMLE 2. GENİŞ UFUKLU KONUŞMASINI YAPMIŞTI “ARYA KIZIM SEN MANYAK MISIN YOKSA SALAK MI? SATANİST OLUP KEDİ YİYECEĞİNE ADAM GİBİ MÜSLÜMANLIĞI YAŞA VE ÖKÜZ YE..” BENİ MÜSLÜMANLIK ADINA AYDINLATTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM BABACIM 😀 SAİLOR MOON DAHA SONRA BİR SÜRÜ MUTASYONA UĞRADI DİZİYE TÜM GEZEGENLER KATILDI VE ONLARLA BERABER DİZİ Bİ 300 KÜSÜR BÖLÜM SÜRDÜ. VALLA 100 BÖLÜMLÜK HAFIZAMIN İZLEME KAPASİTESİNİ BU DİZİDE 200E KADAR ÇIKARMIŞTIM AMA 300 BÖLÜM DAYANAMAMIŞTIM 😀 İZLEYEN ARKADAŞLAR SON BÖLÜMDE NE OLDU BANA ANLATIRSA SEVİNİRİM:D BU ANİME SAYESİNDE HER ŞEYDEN ÖNCE BİR TÜRLÜ EZBERLEYEMEDİĞİM GEZEGENLERİN ADLARINI ÖĞRENMİŞ VE BİR ÇIRPIDA SAYAR OLMUŞTUM VE KONUŞAN KEDİLERİN SADECE ANİMELERDE OLDUĞUNU ANNEMİN YARARLI TERLİK BASKILARI VE BABAMIN AYDINLATICI VAAZLARINDAN SONRA ÖĞRENMİŞ BULUNDUM.

ANİMELER HER ZAMAN YARARLIDIR. O KENDİNİ PİKAÇU ZANNEDİP CAMDAN AŞAĞI ATAN SALAKLARA GELİNCE ANNEM PİKAÇU UÇMUYODU SADECE YERİNDE ZIPLIYODU HAVAYA DOĞRU VE ELEKTRİK SAÇIYODU. SALAK UÇMAYI BECEREMEYECEĞİN BELLİ BARİ ELEKTRİK KISMINI DENESEYDİN.. HEM YÜKSEK VOLTUN İNSAN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİDE BİZE GÖSTERMİŞ OLURDUN.. EN AZINDAN ÖLÜRKEN Bİ İŞE YARARDIN.. UÇTUNDA NOLDU GÖĞE Mİ ERDİN….

(DELİ KIZIN BOHÇASI)

 

 

Previous Older Entries